previous

True beauty lives within

Ferrici uit het grijze midden.


De internationale markt voor damestassen is een mooie weerspiegeling van wat er op vele andere markten aan de hand is. Er is geen plaats meer voor ongeprofileerde grijze muizen. Wat ooit het veilige middensegment was waar genoeg klanten waren voor iedereen is nu een kerkhof voor merken die niet het lef hebben om te veranderen. Denk aan V&D, de Bijenkorf en de Hema.
In de lederwarenmarkt is het niet anders. Aan de bovenkant zijn er de scherp gepositioneerde merken als Louis Vutton, Prada en D&G en aan de onderkant zien we hele frisse hippe tassen bij Zara en H&M. Voor weinig.
Claudio Ferrici zat ook in dat grijze midden en voelde goed aan dat er iets moest gebeuren. Robin Good heeft FERRICI geholpen door betekenis te geven aan de tas voor vrouwen van de wereld. Op basis van internationaal onderzoek, waaruit blijkt dat de tas voor vrouwen ‘heilig’ is en dat met name de binnenkant en inhoud als een soor ‘life saver’ wordt ervaren is er een nieuwe positionering gekozen. Een waarbij er niet meer gefocussed wordt op de ‘looks’ van de tas, want dat is randvoorwaardelijk. Een tas moet nu eenmaal in de smaak vallen en er dus goed uitzien. Maar bij Ferrici focust men op de binnenkant. Omdat we weten hoe belangrijk die voor vrouwen is. Vandaar: TRUE BEAUTY LIVES WITHIN. We hebben ook het logo wat meer van deze tijd gemaakt, zonder de identiteit te verliezen die in 25 jaar is opgebouwd. Eronder staat: BEAUTY.BRAINS.BAGS

terug naar klanten