Apple

Think different


Natuurlijk heeft deze grandioze campagne heel veel mensen geinspireerd. Ons blijft-ie inspireren. Niet alleen omdat het Apple door een moeilijke periode heeft geholpen, maar ook omdat de 'figuranten' in deze campagne ons als voorbeeld dienen. Pioniers, avonturiers, dapperen, ze hebben de wereld stuk voor stuk een beetje mooier/beter achtergelaten. En dat maakt het dus een heel betekenisvolle campagne. een die er toe doet. Nog steeds. Mooie meaningful marketing communicatie.

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify and vilify them. About the only thing you can't do is ignore them because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as crazy, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do."

In order of appearance they were: Albert Einstein, Bob´╗┐ Dylan, Martin Luther King, Jr., Richard Branson, John Lennon (with Yoko Ono), Buckminster Fuller, Thomas Edison, Muhammad Ali, Ted Turner, Maria Callas, Mahatma Gandhi, Amelia Earhart, Alfred Hitchcock, Martha Graham, Jim Henson (with Kermit the Frog), Frank Lloyd Wright and Pablo Picasso. The commercial ends with an image of a young girl (identified as Shaan Sahota) opening her closed eyes, as if to see the possibilities before her.


terug naar inspiratie