20 07


Geschreven op 20.07.2011
door : Michiel Pot

Heineken en meaningful marketing

 Stel je voor. Woensdagavond speelt je favoriete voetbalelftal de Champions League finale. Maar, je vriendin heeft andere plannen: een klassiek concert. Dat is de situatie die Heineken in scene zette. En ze kregen de zaal vol. Een zaal gevuld met mannen die hun eigen geluk opofferden voor een ander. Je ziet ze denken. 'Dit vergeef ik haar nooit meer'. Totdat...
Mooi voorbeeld van Meaningful Marketing.

17 06


Geschreven op 17.06.2011
door : Michiel Pot

Open brief aan de CEO van de NS

Geachte heer Meerstadt,
Onlangs zag en hoorde ik u tijdens het ‘Groene Theater’ praten over de NS, het bedrijf waarvan u de CEO bent. Uw stelling was dat het vooral aan de reiziger was om in te zien hoe duurzaam de trein als vervoermiddel is. Dat is natuurlijk zo, maar het is natuurlijk aan u om het reizen per trein zo aantrekkelijk mogelijk te maken. En dan zal ik niet in de eerste plaats gaan zeuren over het kopje koffie, het krantje en WiFi.

17 06


Geschreven op 17.06.2011
door : Michiel Pot

Een geslaagde Uitdaging

December 2010 werd Robin Good gevraagd te pitchen voor een opdracht van Schiphol. Het ging om een kick-of campagne voor de samenwerking tussen Schiphol Asset Management en haar kersverse samenwerkingspartners als Heijmans, Bam, Siemens en anderen. Robin Good mocht pitchen op het strategische en het tactische gedeelte van de campagne. Het was spannend maar we wonnen de pitch. De motivatie was dat we het meest creatieve concept hadden.

16 06


Geschreven op 16.06.2011
door : Michiel Pot

Meaningful Marketing in de Schouwburg

In 1943 schreef Robert Johnson, één van de broers Johnson & Johnson, het Johnson & Johnson Credo. Vanaf die dag hangt dat credo in de hal van elke Johnson & Johnson vestiging. Als je het vandaag leest had het heel goed in deze tijd geschreven kunnen zijn. Het is een statement waarin het bedrijf haar maatschappelijke verantwoordelijkheid verwoord en zich daaraan committeert. Het credo zegt dat Johnson & Johnson zich verbonden voelt met al haar stakeholders. Terwijl de triple-p benadering nog niet bestond gaat het al duidelijk over het evenwicht tussen People, Planet en Profit.

01 01


Geschreven op 01.01.1970
door :