28 09


Geschreven op 28.09.2011
door : Michiel Pot

Voorbeelden van meaningful marketing

Marketingmensen zijn natuurlijk altijd op zoek naar vernieuwende en vooral onderscheidende manieren van adverteren om een product of dienst op te laten vallen. Hard schreeuwen of de waarheid met een paar korreltjes zout nemen worden daarbij van oudsher niet geschuwd. Nog niet zo heel lang geleden zaten we bijvoorbeeld naar commercials te kijken die ons beloofde dat een bepaald wasmiddel 'witter dan wit waste'. Meer creatieve geesten zoeken het tegenwoordig gelukkig steeds vaker in campagnes die oprechter en betekenisvol zijn.

Een goed voorbeeld is Nike Plus. Nike biedt hardlopers een handige social tool om beter, gezonder en leuker hard te lopen. Nike heeft zich verdiept in haar doelgroep en iets bedacht dat van betekenis is voor die doelgroep. Nike voegt dus iets van waarde toe aan het leven van die doelgroep. En in essentie is dat wat meaningful marketing doet. Waarde toevoegen aan het leven van mensen.

21 09


Geschreven op 21.09.2011
door : Michiel Pot

Launch MasterPeace in Utrecht op Internationale Dag voor de Vrede

 21 September 2011 is de 30ste Internationale Dag voor de Vrede. In meer dan twintig landen worden MasterPeace activiteiten georganiseerd. Landen zoals Egypte, Colombia, Uganda, Iran, Zuid Afrika, Kenia, Nepal en Nederland vieren deze dag. De dag dus voor de Europese lancering van MasterPeace. Robin Good maakte met de mobiele telefoon een kort verslag. Kijk hier.

06 06


Geschreven op 06.06.2011
door : Simon Werkendam

Robin Good: Inlevend, Meelevend & Springlevend

Robin Good: inlevend, meelevend & springlevend. 
Zoals bekenden zullen opmerken heeft Robin Good een nieuwe huisstijl. Een die wat ons betreft meer past bij het nieuwe Robin Good. Een meer volwassen beeld dan het bekende kuifje waarmee Robin Good al sinds de oprichting in 1997 getooid ging.

20 09


Geschreven op 20.09.2011
door : Michiel Pot

MedewerkerVrijwilligersWerk loont voor bedrijven én de maatschappij

Als bedrijven het mogelijk maken en stimuleren dat haar medewerkers zich met hun tijd en expertise inzetten voor een maatschappelijke organisatie spreken we van Medewerker Vrijwilligers Werk (MVW). Het is één van de meest voorkomende vormen van outreachprogramma’s. De (te) veel gebruikte uitdrukking win-win-situatie is hier wel heel erg van toepassing. Voor bedrijven zijn de voordelen ervan meervoudig.

1. Het gemeenschapsgevoel van de medewerkers vergroot. Het samen iets doen voor een ander verbindt. Dat komt tot uiting op de werkvloer in betere samenwerking.

2. De bedrijfstrots wordt vergroot. Dit gevoel wordt door werknemers vaak ervaren als zingeving. Je weet waarvoor je ‘s ochtends opstaat en dat voelt als de moeite waard. Dat is ook het bedrijf waar je wat voor over hebt. Gevolg: minder ziekteverzuim, grotere inzet.

3. Doordat werknemers hun kunde, kennis en skills inzetten in een andere omgeving leren ze die in een andere context gebruiken. De ervaring is dat zij daardoor beter worden in hun werk.

4. De vierde reden is meer extern gericht. Bedrijven die MVW-programma’s hebben werken aan hun imago als ‘Good Company’ en dat wordt steeds meer...

07 09


Geschreven op 07.09.2011
door : Marlies Ezechiels

Viviane daagt lotgenoten uit

Elders op dit weblog hebben we het gehad over de campagne 'Viviane' die door Robin Good werd ontwikkeld. De campagne heeft tot doel om het onderwerp incontinentie bij vrouwen bespreekbaar te maken. Eén van de onderdelen van de campagne is een ludieke actie waarbij een trampoline geplaatst wordt in een openbare ruimte en vrouwen worden uitgenodigd een sprongetje te wagen. Springen op een trampoline is voor vrouwen die last hebben van ongewild urineverlies niet mogelijk zonder ongelukjes.