10 05


Geschreven op 10.05.2012
door : Michiel Pot

Vrede als uitgangspunt, niet als doelstelling

Er zijn commerciële ondernemers en ideële ondernemers. Ilco van der Linde is een ‘ideële ondernemer’. Ik plak hem bij deze dat label op en ik weet dus niet of hij het ermee eens is. Een ideële ondernemer is wat mij betreft iemand die initiatieven onderneemt om een maatschappelijk doel te bereiken. Dat doet hij op dezelfde manier als een commerciële ondernemer dat doet. Dus door te investeren en medewerkers te belonen. Het verschil is dat dat niet noodzakelijk met geld gebeurt zoals dat bij een commerciële ondernemer wel zo is. Investeren doen ideële ondernemers met ideeën en concepten. Investeren wordt daarmee inspireren. Medewerkers belonen doen ideële ondernemers voor een gedeelte met geld, dat vaak van partners, vrienden of sponsors van de organisatie komt, maar ze laten vooral ook de medewerkers delen in het dividend van het te bereiken ideaal.

29 04


Geschreven op 29.04.2012
door : Simon Werkendam

MS Research helpen, daar word je wijzer van.

Sinds 10 jaar ben ik bestuurslid van de Stichting MS Research uit Voorschoten en van tijd tot tijd vraagt iemand het me: heb jij familie met MS?
Nee dat heb ik niet, maar ik begrijp die vraag wel. Vaak zie je dat familie of naasten zich gaan inzetten voor iets wat ze van dichtbij meemaken.
Dat motiveert natuurlijk enorm. Zelf vind ik dat als je kunt helpen, dan doe je dat. Elkaar en al helemaal je medemens die minder mazzel heeft.
Mijn motivatie als bestuurslid, is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. En dat heeft eigenlijk twee oorzaken.
Om te beginnen door de mensen die ik heb ontmoet met MS. Ik heb van dichtbij gezien hoe sterk deze mensen zijn.
Hoe positief ze in het leven blijven staan, doorgaan en hoop putten uit ons onderzoek. Ondanks alles. En daar word je als mens
nederig van. Daar leer je van. Maar vooral ook dat heerlijke gevoel wat je krijgt als je...


26 03


Geschreven op 26.03.2012
door : Simon Werkendam

CRISIS. Tijd voor een MARKETING RE-MIX

De crisis waar we maar niet uit lijken te komen dwingt ons om te veranderen. Hervormen noemen ze dat in Den Haag. Als wij van de afdeling marketing en communicatie aan veranderen denken dan hebben we het over het remixen van de Marketing. Maar hoe doe je dat dan? It' all about P's!


06 02


Geschreven op 06.02.2012
door : Simon Werkendam

Heijmans en Robin Good winnen MooiZoGoedZo certificaat

Burgemeester Jorritsma van Almere heeft op 18 januari het MooiZoGoedZo-certificaat aan Heijmans en Robin Good uitgereikt.
Jaarlijks worden er uit alle bedrijven die hebben bijgedragen aan verschillende maatschappelijke projecten een viertal bedrijven gekozen die daar door hun bijzondere bijdragen bovenuit steken.

11 11


Geschreven op 11.11.2011
door : Simon Werkendam

Meaningful Brands – Havas Media launches global results 7 November, 2011

Havas Media, reveals only 20% of brands have a notable positive impact on our sense of wellbeing and quality of life.

Furthermore, for the second year running, Havas Media also found that most people would not care if 70% of brands ceased to exist. Further evidence, it argues, that the existing approaches to building and measuring brand value are out of date.

As a direct response, Havas Media has launched “Meaningful Brands,” a global framework that offers a new index, analysis and proprietary tools to measure and build brand value in the context of today’s demanding environment.